Onze speerpunten

Kennis en vaardig

Het eigen maken van kennis en vaardigheden is belangrijk om een leven lang te kunnen leren en deel te kunnen nemen aan de maatschappij. De rol van de leerkracht en medewerkers is hierbij essentieel.

Een goede relatie met het kind, een open houding en wederzijds respect en vertrouwen staan voorop om onze kinderen tot optimaal leren te laten komen. Het pedagogisch en didactisch handelen van onze medewerkers staan daarbij centraal. Scholingen en informatiebijeenkomsten voor medewerkers zijn daarom altijd gericht op dit handelen.  

Leven lang leren

Kinderen hebben van nature een nieuwsgierige en leergierige houding. We willen deze houding blijven stimuleren door uitdagend kwalitatief goed onderwijs aan te bieden, waarin kinderen en medewerkers nieuwe kennis opdoen en vaardigheden kunnen ontwikkelen die er toe doen in de toekomst.

Daarbij is de rol van de leerkracht essentieel, staat de leerling centraal en creëren we een rijke leeromgeving. Op deze manier zorgen we voor toekomstgericht onderwijs, waarbij een leven lang leren voor iedereen geldt.

Betekenisvol onderwijs

Kinderen gedijen het beste wanneer het leren ervoor hen toe doet. Daarom is ons onderwijs gericht op betekenisvol en toekomstgericht onderwijs.

We kiezen ervoor om te werken met korte of langdurige projecten, waardoor kinderen de tijd en ruimte krijgen zich te verdiepen in een bepaald onderwerp om zo kennis op te doen en vaardigheden te ontwikkelen. Daarvoor is het hebben van een rijke leeromgeving een voorwaarde.

Onze school beschikt over een rijke digitale leer- en leesomgeving, moderne methodes, ontwikkelingsmaterialen, een atelier en een omgeving waarbinnen kinderen optimaal kunnen leren door samen te werken.

Eigenaarschap

Eigen verantwoordelijkheid en eigenaarschap dragen bij aan motivatie en betrokkenheid, de motor tot leren. Vanaf groep 1 tot 2 nemen onze kinderen deel aan de ouder-kindgesprekken, waarin ze kunnen aangeven wat ze nodig hebben en waar ze de verdieping in zouden willen gaan.

Ook tijdens de dagelijkse onderwijspraktijk en in gesprekken tussen leerkrachten en kinderen gaat het over de ontwikkeling van het kind en de eigen gemaakte keuzes. In het kindportfolio hebben de kinderen een groot aandeel bij de invulling ervan.

Cultureel en sociaal

We besteden structureel aandacht aan de culturele en sociaal maatschappelijke ontwikkeling van onze kinderen, zodat zij in de toekomst als volwaardige burgers mee kunnen draaien in de maatschappij.

Op onze school is veel aandacht voor groepsvorming en sociale competenties. Op deze manier werken we aan een veilige schoolomgeving, een optimaal klimaat om tot leren te komen. Daarnaast is ons cultuuronderwijs gericht op het cultureel bewustzijn van kinderen en leren ze over zichzelf en de ander. Kinderen leren hierdoor omgaan met verschillen.

WELKOM! DEZE WEBSITE MAAKT GEBRUIK VAN COOKIES


Op onze website maken we gebruik van functionele en analytische cookies om de website optimaal te laten functioneren en waar mogelijk te verbeteren. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens.
Veel leesplezier!

Akkoord met de cookies