We volgen de ontwikkeling van onze kinderen met behulp van een leerlingvolgsysteem en de resultaten uit toetsen. Alle kinderen krijgen twee keer per jaar ook een portfolio mee naar huis.
We volgen de ontwikkeling van onze kinderen met behulp van het leerlingvolgsysteem ‘Leerling in Beeld’ van Cito. We nemen op vaste momenten in het jaar deze methode onafhankelijke toetsen af. We kunnen bij deze toetsen zien of de kinderen de aangeboden lesstof kunnen toepassen in nieuwe en complexe situaties.
Daarnaast maken kinderen toetsen, behorende bij de methode. Bij deze toetsen wordt gekeken of de kinderen de stof beheersen, die ze de afgelopen periode is aangeboden.
Alle kinderen krijgen twee keer per jaar hun portfolio mee naar huis. In februari en vlak voor de zomervakantie. De kinderen werken gedurende het hele jaar aan hun portfolio, waarin ze kunnen aangeven waar ze trots op zijn, zichzelf kunnen omschrijven en kunnen reflecteren op hun werk. De leerkrachten schrijven het rapportgedeelte, waarin ze beschrijven hoe een kind zich heeft ontwikkeld op het gebied van taal, rekenen en andere basisvaardigheden.